xHP is wereldwijd de eerst complete alles-in-1 tuning oplossing voor de 6-traps danwel 8-traps automaat van ZF of de 7-traps DCT in jouw BMW! BMW Tweaks is al vroeg bij de ontwikkeling van dit product betrokken geweest bij de ontwikkeling van de tuning maps voor xHP.
DE EERSTE ALLES-IN-EEN OPLOSSING
xHP Flashtool geeft jou de mogelijkheid om de automatische transmissie volledig aan jouw wensen aan te passen. xHP transformeert je automaat en geeft je een geheel nieuwe rijervaring. Bij het afstemmen van de tuning gaat het niet alleen om sneller worden of meer vermogen. Een automatische transmissie is nauw betrokken bij de voertuigdynamiek en draagt zeer veel bij aan de algehele rijervaring.
Van kruipen in het verkeer en stadsritten tot het meenemen van jouw BMW naar de dragstrip of een racebaan, de TCU (automaat computer) bepaalt voor een groot deel hoe uw auto voelt. Zoals iedereen anders rijdt met een manuele transmissie, verzorgen de xHP tunes de handelingen om de automatische transmissie naar jouw persoonlijke voorkeuren af te stemmen. Zo krijg je eindelijk te ervaren wat BMW u ooit heeft beloofd in de glanzende brochure:
BMW maakt rijden geweldig!
Stages 1,2 ,3 en 4
Welke past het beste bij jou? Hieronder leggen we kort uit wat de verschillende stages inhouden. Gedetailleerde informatie over mogelijkheden voor jouw specifieke BMW kun je opvragen via het contacformulier.
Stage 1
De Stage 1 setup is gemaakt voor de sportieve, maar toch zuinige bestuurder. De set-up maakt gebruik van het lage koppel van de motor en laat je rondvliegen in de D-modus in ver onder 2000 toeren per minuut. Een overschakeling naar de S / M-modus transformeert de transmissie en geeft u kortere schakeltijden en rev-matching terugschakelen zonder in te boeten aan comfort. Koppelbegrenzers worden verhoogd in alle versnellingen om het potentieel van getunede motoren te kunnen benutten.
Stage 2
De Stage 2-tune is gemaakt voor mensen die het meest van hun ritten op straat willen genieten. De herziene Torque Converter-setup biedt een snappy take-off gevoel op elk moment dat u het gas opzoekt, de verkorte schakeltijden in de D / S / M-modi wassen het trage schakel-gevoel weg dat BMW in deze transmissie heeft geïmplementeerd. De Sport-setup is ook de beste keuze voor mensen met getunede motoren. De verhoogde torsie limieten maken maximaal koppel in alle versnellingen mogelijk.
Stage 3
De Stage 3 verhoogt de lat op elk aspect. In de D-modus is deze tune vrijwel gelijk aan de stage 2. De overgang naar de S- of M-modus maakt hier echter het grote verschil. De schakeltijden worden tot een minimum beperkt. Comfort tijdens het rijden wordt iets minder ten gunste van pure snelheid. Bij terugschakelen ervaart u directe en zeer hoorbare rev-matching. Toerenbegrenzers worden in alle versnellingen verwijderd om de bestuurder volledige controle te geven. De Race tune biedt voor het eerst een echte handmatige modus in niet-BMW-M-voertuigen! Koppelbegrenzers worden verhoogd tot 1000 Nm zodat er ruimte is voor geavanceerde tuning van de motor. De lijndrukken zijn waar nodig verhoogd om de maximale torsie-capaciteit van de6 of 8-traps versnellingsbak te verhogen. Als je met je voertuig drift, naar circuitrails gaat of gewoon altijd volledige controle wil, is dit de tune van je keuze.
Stage 4
Stage 4 is gelijk aan stage 3 in de D-modus en de M-modus. In de sportstand schakelt deze map echter exact zoals zoals een ervaren coureur het zou doen. Deze map is geschikt voor als je de laatste honderdsten van secondes op het circuit wil winnen. Deze tune is echter niet geschikt voor straatgebruik omdat de automaat geen rekening meer houdt met situaties zoals deze in het normale verkeer voorkomen. Het plaatsen van deze tune (indien beschikbaar voor jouw auto) is dan ook volledig voor eigen risico. Stage 4 is slechts voor enkele modellen beschikbaar.
Mogelijkheden van xHP ten opzichte van de standaard BMW software
– Versnelling weergeven in dash in D / S / M-modus
– Geoptimaliseerde schakelpunten in Drive voor een betere acceleratie bij gedeeltelijke en vollast situaties
– Vroeg terugschakelen bij zwaar remmen in de D-modus
– Tot 20% snellere schakeltijden in de D-modus
– Tot 60% snellere schakeltijden in M-modus
– Geoptimaliseerd opwarmgedrag (snellere transmissie-verwarming, soepeler schakelen)
– Agressieve throttle blips op terugschakelen in M-modus
– Aangepaste koppelbegrenzingen voor maximaal 1000 Nm (737 ft.lb)
– Herziene lijndruktabellen
– Maximale lijndrukverhoging 12%
– Ware handmatige modus (geen opschakelen bij de toerenbegrenzer)
Alles-in-1 pakket bij BMW Tweaks
BMW Tweaks biedt een alles in één pakket aan voor de automaat tuning: Je kunt ter plekke alle beschikbare stages proberen met jouw eigen auto. Zo kun je een bewuste keuze maken voor de tune die je besluit te nemen. Mocht je later besluiten om toch een andere tune voor de automaat te gaan gebruiken dan geldt daarvoor een extra scherp tarief!
Is mijn auto geschikt?
Vrijwel iedere BMW geproduceerd tussen 2005 en 2011, met een automaat is geschikt voor automaat tuning! Het gaat hierbij om de modellen 1-serie (E81, E82, E87, E88), 3-serie (E90, E91, E92, E93), 5-serie (E60, E61), X-series (E70, E71) en de Z4 (E89). Deze modellen zijn vrijwel allemaal uitgerust met een 6HP automatische transmissie van ZF en daarmee geschikt voor deze prachtige upgrade!
Sinds begin 2019 zijn ook voor de nieuwere F-series en G-series van BMW xHP transmissieflashes beschikbaar. Wil je weten of jouw auto ondersteund wordt? Neem dan contact op!
De oudere BMW’s met 5-traps automaat (E39 5-series, E38 7-series en E46 3-series) worden helaas niet ondersteund door xHP.
Neem contact op om samen te kijken naar de mogelijkheden voor xHP tunes voor jouw BMW. De prijzen vind je hier.