Over BMW Tweaks

BMW Tweaks bestaat sinds 2014. Richard Homan is begonnen met het leveren van softwarematige aanpassingen aan BMW’s. Gewoon voor het huis in Maarssen of op locatie bij de klant.

Richard Homan

Oprichter en mastermind achter BMW Tweaks

In 2008 heb ik mijn rijbewijs gehaald. Ik heb ook direct mijn eerste auto BMW gekocht. Dit was een E36 325i uit 1992. Sindsdien ben ik verslaafd geraakt aan de rij-eigenschappen en de kwaliteit die BMW te bieden heeft.

Sinds mijn eerste auto heb ik de volgende BMW’s de mijne mogen noemen:
BMW E39 530i sedan Facelift – 2000
BMW E30 318i sedan – 1986
BMW E36 320i sedan – 1995
BMW E36 325d touring – 1997
BMW E36 316g compact – 1997
BMW E39 540i sedan – 2002
BMW Z3 1.9 cabrio – 1996
BMW E46 325ci coupé – 2002
BMW E39 530d touring – 2003
BMW E91 335i touring – 2010
BMW E38 740i sedan – 2001
BMW E91 325xi touring – 2009
BMW F11 528i touring – 2010 (huidige auto)
BMW F10 M5 sedan – 2016 (huidige auto)

Met de meeste van deze wagens ontstond vroeg of laat wel een storing die ik absoluut niet bij de dealer wilde laten oplossen. Immers koop ik van dat geld liever een nieuwe auto. 😉 Om die reden ben ik mij gaan verdiepen in de techniek en in de elektronica van BMW.

Momenteel ben ik in staat om vrijwel alle problemen, zowel mechanisch als elektronisch, van BMW’s tussen 1997 en 2021 te verhelpen. Na aanschaf van gespecialiseerde software heb ik daarnaast nog de mogelijkheid om voor alle BMW’s tot 2016 de software uit te lezen op storingen en om de CKM-instellingen aan te passen. Het aanpassen van de CKM-instellingen in BMW’s biedt mogelijkheden die bij de meeste auto’s nooit benut worden.

Ian Scheel

Diagnosespecialist en navigatie-guru

Na jaren werkzaam te zijn geweest als 1e monteur bij een klein dealerschap heb ik besloten om mij te gaan specialiseren in BMW. Momenteel ben ik werkzaam als 1e monteur bij een grote BMW-dealer en in het bezit van mijn APK keurmeesterpapieren alsmede verschillende certificaten op het gebied van BMW techniek. Deze ervaring gebruik ik niet alleen om mijn eerste (E36 323i uit 1997) en tweede (E46 330i uit 2001) te onderhouden en repareren indien nodig. Ik gebruik deze kennis nu ook als specialist bij BMW Tweaks.

Ik realiseer mij dat een BMW een dure auto is om te onderhouden en met mijn werk bij BMW Tweaks probeer ik liefhebbers te helpen om dit onderhoud betaalbaar te houden. Wie weet tot ziens bij BMW Tweaks in Maarssen!